5 cvikov so stoličkou na doma

Autor: Herbalife Nutrition
5 cvikov so stoličkou na doma.

Všetci vieme, že dlhé sedenie nie je dobré pre naše telo, postoj ani zdravie. Teraz, keď viacerí z nás pracujú z domova a nechodíme toľko do kancelárie, môže byť náročné udržiavať sa v kondícii a cvičiť toľko, koľko by sme chceli. 

Vtlačte tieto jednoduché a efektívne cviky do priestoru medzi schôdzkami, telefonátmi alebo pracovnými úlohami v pohodlí svojho domova.

 

 Mini kľuky na triceps

Posilňujte horné končatiny týmto jednoduchým, ale veľmi účinným cvikom! Položte ruky na okraje stoličky na šírku ramien. Skĺznite zadkom zo stoličky a podoprite sa na natiahnutých rukách. Pomaly ruky ohýbajte v lakťoch tak nízko, ako môžete, chrbát držte blízko stoličky. Zdvihnite sa späť do východiskovej pozície. Opakujte 20-krát.

 

Y-Press:

Vytvarujte si silnejšie ramená a získajte lepšie držanie tela vďaka tomuto cvičeniu, ktoré je vhodné aj k stolu. Začnite tým, že sa posadíte na kraj stoličky s činkou v každej ruke, budú zdvihnuté do úrovne ramien, dlane smerujú vpred a lakte sú pri tele.

Natiahnite ruky pohybom hore a od seba, takže vaše telo vytvorí tvar písmena Y. Vráťte sa do východiskovej pozície a opakujte 15-krát až 20-krát.

 

Doska na stoličku:

Vyrysujte a spevnite si svaly stredu tela vďaka tejto variácii na klasický cvik. Začnite tým, že si položíte predlaktie na stoličku, ruky sa vzájomne dotýkajú. Nohy natiahnite, s prstami opretými o zem. Stiahnite brušné svaly vtiahnutím brucha smerom k chrbtici. Vaše telo musí byť od hlavy až k prstom rovné, boky nesmú byť zdvihnuté ani prepadnuté. V tejto polohe vydržte 45 sekúnd a nezabúdajte dýchať!

 

Bulharský drep:

Získajte silnejšie nohy a pevnejšie brušné svaly vďaka bulharským drepom! Postavte sa pred stoličku. Ľavú nohu si priehlavkom položte na stoličku za sebou. Pravú nohu pokrčte v kolene, až sa ľavé koleno takmer dotkne zeme. Chrbát majte rovný a ruky na bokoch. Pravú nohu naťahujte a vráťte sa do východiskovej pozície. Opakujte 20-krát. Vymeňte nohy. Na stoličku za sebou si položte pravú nohu a rovnaký cvik urobte 20-krát. 

 

Sedy-ľahy na stoličke: 

Sedy-ľahy sú skvelé na posilnenie svalov stredu tela, ohýbačov bedier a spodnej časti chrbta! Začnite v ľahu na chrbte a nohy si dajte na stoličku. Ruky zopnite za hlavou, lakte sú pokrčené a smerujú von. Zhlboka sa nadýchnite, vtiahnite brucho smerom k chrbtici a zdvihnite sa k stehnám. Pohyb by mal byť hladký a plynulý, lýtka a päty zostávajú na stoličke. Vráťte sa na zem do východiskovej pozície. Opakujte 10-krát.